Focus
De organisatie is voortdurend in verandering, door de dynamiek in het openbaar bestuur en de ontwikkelingen in de samenleving. Wat onveranderd blijft, is de ambitie om de dienstverlening aan inwoners en ondernemers op een hoog niveau te houden en te verbeteren. Dat vraagt een organisatie die daarmee om kan gaan en kwaliteit blijft leveren. De coronapandemie en complexe opgaven gaven ons een versnelling in een andere manier van werken, die onze speerpunten samen, snel en bereikbaar ondersteunen.
Samen : de maatschappij wordt steeds complexer en ons werk dus ook. Het komt steeds vaker voor dat een opgave, een dossier of een vraag het werkterrein van meerdere afdelingen raakt. De buitenwereld kijkt naar ons communiceren en handelen en wil onveranderd samenhang zien in ons antwoord.
Snel : inwoners en ondernemers zijn steeds meer gewend om snel bediend te worden. Ook door hun gemeente. We laten niemand onnodig wachten en communiceren snel en duidelijk als dit onverhoopt het geval is.
Bereikbaar : we fluiten in de geest van de WETstrijd en zijn inlevend, begripvol, open en laagdrempelig naar onze inwoners. We zorgen ervoor dat mensen zaken kunnen afhandelen wanneer het hen uitkomt. Dat betekent dat we als gemeente op allerlei manieren bereikbaar moeten zijn: persoonlijk, telefonisch en digitaal.